divendres, 8 de juny del 2012

VOLTA AL CAP DE CREUS EN BICICLETA

He eixit de casa amb la intenció de fer una horeta o dos de bicicleta pel Cap de Creus ja que el dia d'abans havia fet l'ascensió del Balandrau corrent. No obstant això, he agafat calés “pel que puga passar”.
Isc de Roses en direcció a la cala Montjoi amb el pensament de girar en el moment que em trobe una mica cansat. En arribar a aquesta cala decideix continuar cap a Cadaqués. Fa un bon dia, el sol llueix encara que la boira entra per la mar i no estic cansat. A Cadaqués la boira cobreix la mar. El paisatge es dibuixa un xic estrany; ja que, per una banda, la gent pren el sol a la platja, i per l'altra la boira no permet veure ni a cinquanta metres mar endins.
Com que vaig bé de forces i decideix continuar fins el Cap de Creus. És un camí ple de pujades i baixades... i de turistes. En poc temps arribe al Cap de Creus. La intenció és fer turisme i no tant una aventura bttera, és per això faig una bona parada per dinar. Faig compte d'un entrepà comprat a Cadaqués i decideix seguir ruta.
Ja feia temps que volia fer aquesta ruta però mai no m'havia decidit. Bé, per què no fer-la hui que ja tinc la meitat del camí fet? Així es que continue el camí cap al Port de la Selva, pel mig del sender GR11 que comença al Cap de Creus i que acaba al Mar Cantàbric. Al principi el camí és bo, però hi ha un tram que s'ha de travessar un barranc seguint un estret corriol. En una baixada d'aquestes i després de passar-me de frenada he caigut al mig d'un esbarzer. No ha costat molt d'entrar-hi, però sí molt de eixir. Les cames han acabat fetes un colador i a més he de carregar la bici uns cinc-cents metres ja que la pujada del barranc no és ciclable.
El paisatge és espectacular. Muntanyes, cales i penya-segats esguitats de boscos i masos abandonats acompanyen el meu camí cap al Port de la Selva. Ja puc veure el pròxim destí: Sant Pere de Rodes. El problema es que s'ha de baixar arran de mar per tornar a pujar. Aquesta pujada és dura i llarga, però tot s'acaba. Després de huit quilòmetres ja comença la baixada definitiva cap a Roses.

Arribant a Cadaqués

Cala camí del Port de la Selva

Camí del Port de la Selva

Cruïlla internacional

Xossa, construcció amb pedra seca

Corriol

Els efectes d'abraçar un esbarzer

Gran suro

El Port de la Selva

Sant Pere de Rodes

Castelló d'Empúries

1. Només volia felcitar-te pel bon gust literari i sobretot fotogràfic que es respira en aquest article. No es veu gaire sovint articles d'aquesta categoria ;)